نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال
سرخط خبرها

استقلال، تیمی که موقعیت نمی‌سازد| ضعف بزرگ صدرنشینِ قدرتمند در دفاع!

  • کد خبر: ۹۴۶۸۴
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
استقلال، تیمی که موقعیت نمی‌سازد| ضعف بزرگ صدرنشینِ قدرتمند در دفاع!
استقلال درحالی همچنان در صدر جدول حضور دارد که انتقاد‌های بسیاری به شکل بازی این تیم وجود دارد. آبی‌ها به شدت در ایجاد موقعیت گل دچار ضعف هستند و نمی‌توانند موقعیت‌های قابل توجهی ایجاد کنند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، استقلال با مربیگری فرهاد مجیدی در ایجاد موقعیت گل همچنان یک پایش لنگ می‌زند و فقدان بازیکنانی که قابلیت فرصت‌سازی داشته باشند، به وضوح در ترکیب این تیم دیده می‌شود. این نقص، فصل پیش بزرگترین نقطه قوت استقلال بود و با حضور مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی استقلال هیچ کمبودی را در این بخش احساس نمی‌کرد. آنچه استقلال فصل پیش را در نهایت با بن‌بست مواجه کرد، نداشتن عناصر دفاعی کم نقص بود. ویژگی که این فصل به وضوح در استقلال دیده می‌شود و تا پایان هفته سیزدهم آبی‌ها توانسته‌اند در بخش دفاعی خود عملکرد مطلوبی را به جا بگذارند و به تیمی قابل اتکا تبدیل شوند. استقلال با وجود اینکه در بازی با آلومینیوم اراک دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دید، اما همچنان روند رو به رشدی در این خط دارد و می‌تواند به مدافعان و دروازه‌بانش اتکا کند، اما آنچه شاید استقلال این فصل را به چالش بکشد، همین نقص بزرگ در خط حمله است که بازیکن محوری در این نقطه دیده نمی‌شود و مهاجمان نیز عملکرد مطلوبی ندارند. شگفتا که فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم بدون درنظر گرفتن آمار ضعیفی که از ژستد باقی مانده باز هم از او تعریف کرد.

اینکه سرمربی استقلال براساس چه معیاری از این بازیکن حمایت می‌کند بدرستی روشن نیست. اگر منظور مجیدی از این حمایت موفقیت ژستد در گلزنی است که آمار او کاملاً گویای واقعیت‌ها است. ژستد فقط یک گل به ثمر رساند. اگر هم سرمربی استقلال می‌خواهد از موقعیت‌سازی‌های این بازیکن دفاع کند که آمار آنچنان شگفت انگیزی از ژستد در دسترس نیست و به جز دو موقعیت‌سازی دیگر اثری از او درگلزنی‌های استقلال نمی‌بینیم. به جز ژستد نیز دیگر بازیکنان استقلال در ایجاد موقعیت برای این تیم دچار اشکالات بزرگی هستند. اگر مهدی‌پور را به‌عنوان یک عنصر سازنده فاکتور بگیریم، دیگر بازیکنان نتوانستند مطابق با انتظارات پیش بروند. البته استقلال بالقوه بازیکنان مستعدی دارد که اگر بدرستی در میدان بازی به کار گرفته شوند و فرامین مناسب تاکتیکی صادر شود، می‌توانند این نقص را بسرعت برطرف کنند، اما آنچه پیدا است تا کنون فرهاد مجیدی و همکارانش نتوانسته‌اند تیم باکیفیتی دربخش هجومی پدید آوردند و انتقاداتی که در این راستا می‌شود، کاملاً با حقایق استقلال همخوانی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->